Add expected salary to your profile for insightsSYARAT DAN KELAYAKANJob Types: Full-time, ContractFree parking
Maternity leave
Opportunities for promotion
Schedule:Fixed shift
Supplemental pay types:Overtime payEducation:Bachelor's (Preferred)Experience:work: 2 years (Preferred)DescriptionLOKASI PENEMPATAN BEKERJAPermodalan Darul Ta'zim Sdn Bhd (PDT)TUGAS DAN TANGGUNGJAWABMembantu pelaksanaan tugas-tugas Jabatan Pemantauan Projek berjalan dengan lancar sebagaimana arahan Eksekutif;Membantu menjalankan pemantauan pencapaian projek semasa proses bidaan / pra-pembinaan (tender / pre-construction), pembinaan (construction) dan selepas pembinaan siap (post-construction) bagi memastikan pelaksanaan sesebuah projek mengikut tempoh masa kontrak / garis masa dan sasaran yang telah ditetapkan;Membantu menjalankan lawatan tapak mengikut keperluan bagi memeriksa keadaan (termasuklah mengenalpasti isu & masalah) di tapak projek dan menyertai lawatan kerja yang melibatkan pihak pengurusan tertinggi PDT atau Pegawai Kerajaan;Membantu menjalankan sesi engagement, mengadakan dan menyertai mesyuarat bersama rakan kongsi syarikat usahasama & pihak berkepentingan bagi menyelaras perancangan pelaksanaan projek, memantau & menilai prestasi pelaksanaan projek dari semasa ke semasa dan pemakluman sebarang perubahan berkaitan projek;Menyediakan maklumat hasil pemantauan di lawatan tapak / mesyuarat yang disertai melalui laporan / minit mesyuarat bagi pemakluman kepada pihak pengurusan tertinggi PDT;Membantu menyediakan laporan berkaitan projek bagi pelaporan kepada pihak pengurusan tertinggi PDT;Mengemaskini urusan pentadbiran bagi sektor RPM dari semasa ke semasa terutamanya perekodan dokumen, sistem fail dan pangkalan data projek;Membantu menyediakan Prosedur Operasi Standard (SOP) Jabatan Pemantauan Projek PDT dan mematuhi SOP mengikut proses dan carta alir yang berkaitan sebagaimana yang telah diluluskan oleh pihak pengurusan tertinggi PDT;Membantu penyediaan maklumat teknikal bagi cadangan projek baharu atau berpotensi bagi penilaian kebolehlaksanaan sesebuah projek;Membantu menyediakan kertas cadangan dan slaid pembentangan maklumat projek secara kreatif bagi sektor RPM bagi kegunaan mesyuarat khas PDT dan bagi tujuan-tujuan lain yang berkaitan;Menyediakan laporan Petunjuk Prestasi Utama (KPI) bagi Pembantu Pemantauan Projek PDT berdasarkan keterangan tugas yang telah ditetapkan untuk kelulusan Timbalan Presiden RPM;Menyertai latihan, bengkel dan seminar yang bersesuaian dengan skop keterangan tugas terkini dari semasa ke semasa bagi memenuhi keperluan jumlah jam latihan yang telah ditetapkan oleh Jabatan Sumber Manusia;Melaksanakan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Timbalan Presiden RPM dari semasa ke semasa.SYARAT DAN KELAYAKANWarganegara Malaysia;Memiliki kelayakan Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan pengkhususan Kejuruteraan Awam / Mekanikal / Elektrik / Quantity Surveyor lain-lain bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya;Mempunyai pengalaman kerja di dalam bidang berkaitan pembangunan projek sekurang-kurangnya DUA (2) tahun;Mahir berkomunikasi di dalam Bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia sama ada secara lisan dan bertulis;Mahir menggunakan Microsoft Office 365 dan seumpamanya;Berfikiran secara kreatif dan inovatif.GAJI DAN POTONGANPurata gaji berserta elaun tetap adalah RM2,500.00 hingga RM2,900.00 sebulan;Potongan KWSP, SOCSO dan EIS.Job Types: Full-time, ContractContract length: 24 monthsPay: RM2,000.00 - RM2,900.00 per monthCompanyPermodalan Darul Ta'zim (PDT) began operating on 16 December 1994 as a state investment holding company.
PDT overarching role is driving equity holdings in various strategic investments and state initiatives that promotes competition.
We are involved in sectors such as plantation, utilities, leisure & tourism, property development and oil & gas services amongst others.
Our listed portfolio includes Ranhill Utilities Berhad.We bring a private sector perspective to public asset stewardship, transactions and corporate approaches in the state interest that is not otherwise readily available inside government.
Our people are skilled, experienced professionals drawn from private sectors and the civil services.Together, we work on some of the most complex and demanding tasks across state government – promoting good governance of publicly owned businesses, supporting state government's private sector participations and delivering orderly transactions that generate value for money.As the boundary between the public and private sectors is increasingly in focus, we provide the clarity of approaches and solutions that inform and translate the state government's policy decisions into effective outcomes.#J-18808-Ljbffr