(1) KEDAI
1.1 Bertanggungjawab memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan.
1.2 Bertanggungjawab memastikan kedai dibuka mengikut waktu yang telah ditetapkan (perlu sampai di kedai 10 minit sebelum waktu beroperasi).
1.3 Bertanggungjawab untuk memastikan kedai sentiasa dalam keadaan bersih, kemas dan semua item mempunyai tanda harga serta tersusun rapi.
1.4 Bertanggungjawab memastikan semua barangan di dalam kedai berfungsi dengan baik dan peralatan menguruskan kedai yang cukup.
1.5 Bertanggungjawab menjaga harta syarikat.
1.6 Bertanggungjawab dalam menghias dan mencantikkan kedai.
1.7 Melaporkan tugasan harian semasa "opening" dan "closing" serta segala aktiviti di kedai kepada HR.
1.8 Mempunyai pengetahuan berkaitan dengan item yang dijual di kedai.
1.9 Bertindak sebagai PIC untuk membantu pelanggan mendapatkan produk yang dikehendaki dan juga memberikan cadangan kepada pelanggan.
1.10 Bertanggungjawab memastikan semua item tersusun mengikut kategori yang telah ditetapkan dan sentiasa ditambah mengikut kesesuaian seperti diarahkan oleh manager dan yang telah diajar dalam program Latihan.
(2) PROSES PEMBAYARAN
2.1 Bertindak sebagai PIC untuk key-in maklumat item di mesin daftar tunai sehingga selesai bagi pesanan yang diterima untuk Reseller dan resit perlu dicetak keluar.
2.2 Bertindak sebagai PIC untuk menerima wang tunai / pembayaran secara debit / transaksi atas talian (online transfer) semasa proses pembayaran dibuat.
2.3 Bertindak sebagai PIC menguruskan barangan "Return".
2.4 Menguruskan "closing" jualan harian.
(3) SISTEM TRELLO (TRELLO.COM)
3.1 Bertindak sebagai PIC untuk membuat pesanan barang menerusi Sistem Trello (cawangan sahaja).
3.2 Bertanggungjawab menyediakan item untuk setiap cawangan mengikut pesanan yang dibuat melalui Sistem Trello (Trello.com) setiap malam (pada jam 9.30 malam ataupun mengikut masa yang ditetapkan oleh Pengurusan) (HQ sahaja).
3.3 Bertanggungjawab memastikan item tersebut dimasukkan ke dalam kotak ataupun plastik (mengikut kesesuaian) dan diasingkan mengikut cawangan (HQ sahaja).
3.4 Semak Stock Transfer (ST) dan barang yang diterima dari HQ sama ataupun tidak dan perlu makluman pada Unit HR sebelum jam 6 petang (cawangan sahaja).
3.5 Susun stok barang yang diterima di rak yang disediakan (cawangan sahaja).
(5) PROMOSI
5.1 Membantu pihak pengurusan dalam mempromosikan produk yang dijual di kedai melalui media sosial ataupun di platform yang berkaitan.
5.2 Sentiasa beritahu kepada pelanggan tentang promosi semasa yang dibuat oleh syarikat.
5.3 Sentiasa menambah bilangan pelanggan, kemaskini maklumat barangan, responsif terhadap setiap soalan dan iklan promosi setiap hari di dalam grup whatsapp.
(7) PENGURUSAN
7.1 Sentiasa akur dan patuh kepada arahan pengurus cawangan dan pihak majikan.
7.2 Penyerahan surat MC perlu segera diserahkan kepada HR.
7.3 Segala perubahan atau penetapan cuti rehat mingguan perlu berbincang dengan pengurus cawangan dan dibenarkan oleh syarikat.
7.4 Perlu melaporkan kepada pengurus cawangan sekiranya berlaku masalah atau sebarang aduan.
7.5 Sebarang perubahan dan penambahan tugas akan diberitahu kelak dari semasa ke semasa.#J-18808-Ljbffr